1.) keresse fel a https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldalt
2.) regisztráljon a regisztráció gomb használatával (név + jelszó megadás, ezekre szükség lesz később, meg kell jegyezni)

 

köv. lapon:

3.) köv. lapon az ügyfélkapus bejelentkezés kell elvégezni….

majd a következő lapokat kitöltve létrejön a regisztráció (részletesebb leírás az online számla oldalán).

4.) a létrejött (regisztrált) felhasználó mellé technikai felhasználót kell létrehozni, így:

a technikai felhasználó létrehozásakor csak jelszót kell megadni, a többit a rendszer generálja. (jelszóra szükség lesz, meg kell jegyezni)

az így létrejött felhasználó adatsorára kattintva:

a technikai felhasználó adatlapjának alsó részében levő kulcs generálás gomb hatására elkészülnek a kulcsok is:

5.) adatok rögzítése a Kereskedelmi Rendszerben, a tulajdonos adatok ablakban:

A felhasználó, az XML aláíró és az XML cserekulcs mezőket a technikai felhasználó „Részletek” adatlapjáról kell bemásolni, a jelszó pedig a technikai felhasználó létrehozásakor megadott jelszó legyen.

6.) A Kereskedelmi Rendszer OnlineSzámla alrendszerének aktiválása.
– egy licences esetben a program indításával egy időben az OnlineSzámla alrendszer is elindításra kerül, ellenkező esetben kérje segítségünket.
– több gépes felhasználás esetén kézzel kell kijelölni azt az egyetlen helyet, ahol az alrendszer futni fog (elemzi a számlákat és küldi/fogadja a NAV felé az üzeneteket) … ennek módja a következő:

Az alapbeállítások ablakban – adminisztrátori joggal bejelentkezve – lehet beállítani az alrendszer Windows indításakor automatikus indítását a „FUTTASSA” gomb lenyomásával.

FONTOS: a beállítások után a programot újra kell indítani.

Felmerülhetnek a következő problémák:
– a technikai felhasználói adatok elírása az alrendszer indítását meghiúsítja
– a .NET Framwork meglétének hiánya okozhat gondot a Windows 8-nál régebbi operációs rendszereken, ezt a Kereskedelmi Rendszer jelzi.

Kérje segítségünket a beállításnál.