1.) keresse fel a https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldalt
2.) regisztráljon a regisztráció gomb használatával (név + jelszó megadás, ezekre szükség lesz később, meg kell jegyezni)
köv. lapon:
3.) köv. lapon az ügyfélkapus bejelentkezés kell elvégezni….
majd a következő lapokat kitöltve létrejön a regisztráció (részletesebb leírás az online számla oldalán).
4.) a létrejött (regisztrált) felhasználó mellé technikai felhasználót kell létrehozni, így:
a technikai felhasználó létrehozásakor csak jelszót kell megadni, a többit a rendszer generálja. (jelszóra szükség lesz, meg kell jegyezni)
az így létrejött felhasználó adatsorára kattintva:
a technikai felhasználó adatlapjának alsó részében levő kulcs generálás gomb hatására elkészülnek a kulcsok is:
5.) adatok rögzítése a Kereskedelmi Rendszerben, a tulajdonos adatok ablakban:
A felhasználó, az XML aláíró és az XML cserekulcs mezőket a technikai felhasználó „Részletek” adatlapjáról kell bemásolni, a jelszó pedig a technikai felhasználó létrehozásakor megadott jelszó legyen.
6.) A Kereskedelmi Rendszer OnlineSzámla alrendszerének aktiválása.
– egy licences esetben a program indításával egy időben az OnlineSzámla alrendszer is elindításra kerül, ellenkező esetben kérje segítségünket.
– több gépes felhasználás esetén kézzel kell kijelölni azt az egyetlen helyet, ahol az alrendszer futni fog (elemzi a számlákat és küldi/fogadja a NAV felé az üzeneteket) … ennek módja a következő:
Az alapbeállítások ablakban – adminisztrátori joggal bejelentkezve – lehet beállítani az alrendszer Windows indításakor automatikus indítását a „FUTTASSA” gomb lenyomásával.
FONTOS: a beállítások után a programot újra kell indítani.
Felmerülhetnek a következő problémák:
– a technikai felhasználói adatok elírása az alrendszer indítását meghiúsítja
– a .NET Framwork meglétének hiánya okozhat gondot a Windows 8-nál régebbi operációs rendszereken, ezt a Kereskedelmi Rendszer jelzi.
Kérje segítségünket a beállításnál.